Bruk av informasjonskapsler

Våre digitale kanaler bruker cookies (informasjonskapsler). Her finner du informasjon om hva cookies er og hva vi bruker cookies til.

Hva er cookies?

En cookie er en liten tekstfil som lagres på brukerens enhet når brukeren besøker en digital kanal, eksempelvis en nettside. Cookies brukes eksempelvis til å lagre innloggingsdetaljer eller huske informasjon fra en sidevisning til en annen.

Cookies kan være nyttig både for eier og bruker av en digital kanal. Eier kan eksempelvis tilpasse tjenesten ut fra informasjon som lagres. For bruker kan eksempelvis besøk i den digitale kanalen oppleves som mer tilpasset og brukervennlig.

Du kan velge å ikke tillate bruk av cookies, men våre digitale kanaler vil ikke fungere optimalt dersom bruk av cookies ikke tillates. De fleste nettlesere lar deg endre innstillingene slik at nettleseren ikke muliggjør bruk av cookies. De fleste nettlesere lar deg også slette cookies som allerede er lagret på din enhet. Hvordan du aktiverer, deaktiverer og sletter cookies varierer fra nettleser til nettleser, og du finner gjerne informasjon om dette på leverandørens nettsted eller under "Hjelp" i nettleseren.

Hva brukes cookies til i våre digitale kanaler?

Vi bruker typisk informasjonen samlet inn ved hjelp av informasjonskapsler for følgende formål: 

  • Funksjonelle informasjonskapsler og tjenesteyting: Informasjonskapsler er viktig for driften av våre digitale kanaler, og de legger til rette for en god brukeropplevelse.
  • Tjenesteutvikling: Informasjonskapsler hjelper oss med å følge med på bruken av våre digitale kanaler, slik at vi kan forbedre disse.  Vi mottar for eksempel informasjon om hvilke sider som er mest populære, hvilke lenker man kom fra eller følger videre, samt hvor lenge brukerne blir værende på våre nettsider.
  • Bruksanalyse: Vi bruker informasjonskapsler til å samle statistiske opplysninger om antall besøkende på våre digitale kanaler, samt til å evaluere effekten av annonsering. Vi kan samle inn informasjon fra for eksempel markedsføringsmateriell og nyhetsskriv sendt per e-post, for å finne ut om meldingene ble åpnet og om brukerne har klikket på lenker til våre nettsider i meldingen.
  • Målretting av markedsføring: Ved hjelp av informasjonskapsler kan vi også samle inn informasjon for å rette annonser eller innhold mot en bestemt bruker gjennom bruk av såkalte målgrupper.

Informasjonskapsler i våre digitale kanaler

Google Analytics: webstatistikk
Brukes til å spore brukere over flere sidevisninger i forbindelse med webanalyse. IP-adresser anonymiseres.

Google Ads: konverteringssporing og remarketing
Brukes for å a) måle konverteringer og b) vise målrettede annonser basert på innhold du har sett i våre digitale kanaler.

HubSpot: webstatistikk
Brukes til å spore brukere over flere sidevisninger i forbindelse med webanalyse.

Facebook: konverteringssporing og retargeting
Brukes for å a) måle konverteringer og b) vise målrettede annonser basert på innhold du har lest i våre kanaler.

 

En tradisjonsrik leverandør av kundetilpassede garasjer

Siden 1960 har Karlshusgarasjene levert mer enn 10.000 garasjer i ypperste kvalitet. I tråd med markedets krav til estetikk og smarte løsninger har vi opparbeidet spesialkompetanse på garasjer tilpasset den enkelte kunde. I dag er Karlshusgarasjene en av de ledende leverandørene av kundetilpassede garasjer.

Garasjebyggere siden 1960
Umbraco CMS fra MarkedsPartner